انتقال پول از دبی به ایران؟! آیا امکان‌پذیر است. خیلی از ما از این موضوع اطلاع داریم که در نوامبر 2018، تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران به طور کامل اعمال شد. از آن زمان اروپا و سایر امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران در تلاش برای حفظ تجارت با ایران هستند. با این حال ارسال یا دریافت پول همچنان دشوارترین بخش تجارت با ایران است.

متأسفانه در حال حاضر و به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استفاده از راهکارهای استاندارد بانکی برای انتقال پول به ایران و از ایران با مشکلات زیادی مواجه است. با این حال، در صنایع غیرتحریمی هنوز فرصت بهره‌مندی از راهکارهای بانکداری مرسوم وجود دارد. در حال حاضر ایران از ارتباط بانکی خود با کشورهای همسایه برای واردات کالاها و مواد اساسی به ایران استفاده می‌کند.

اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که در امارات متحده عربی زندگی یا کار می‌کنید و می‌خواهید برای خانواده خود پول بفرستید یا اگر در فکر راه اندازی کسب و کار در دبی می‌باشید و یا صاحب کسب و کاری در دبی هستید و می‌خواهید با شرکت‌های ایرانی مبادلات یا معاملاتی را انجام دهید، انتقال پول از دبی به ایران و بالعکس برای شما یک معضل شده است.

کاوردیل در این مطلب قصد دارد تا با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، روش‌های مختلف نقل و انتقال پول از ایران به دبی و از دبی به ایرانیان را مورد بررسی قرار دهد. مسلماً نمی‌توان انتظار داشت که این نقل و انتقالات از طریق راه‌های بین‌المللی انجام شود. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با برخی روش‌های انتقال پول از دبی به ایران در این شرایط تحریمی آشنا شوید.

تأثیر تحریم‌های اعمال شده بر نقل و انتقالات پولی ایران

بانک‌ها و مؤسسات مالی بین‌المللی اگر در ایالات متحده مستقر باشند یا از دلار آمریکا استفاده کنند، همچنان در معرض خطر تعقیب قضایی توسط وزارت دادگستری قرار دارند. این تعقیب‌ها می‌توانند مدنی یا کیفری باشند و عمدتاً اساسی هستند. تعداد زیادی از بانک‌های بزرگ به دلیل نقض این رژیم‌های تحریمی صدها میلیون دلار جریمه شده‌اند. برای جلوگیری از این خطر، بسیاری از بانک‌ها تصمیم گرفته‌اند حتی زمانی که معامله در کشورشان کاملاً قانونی است، با ایران معامله نکنند.

در نتیجه، برای دولت ایران و برای بسیاری از شرکت‌ها، سرمایه‌های کلان غیرقابل دسترس باقی می‌ماند. همچنین تجارت با شرکت‌های ایرانی، به دلیل کمبود ارز همچنان دشوار است. برای شرکت‌هایی که می خواهند با ایران تجارت کنند، همکاری با یک شریک محلی معتبر که با پرداخت‌های بین‌المللی آشنا باشد، مهم است.

قبل از تحریم‌ها، انواع ال سی در ایران برای واردات و صادرات استفاده می‌شد. اما پس از اعمال تحریم‌ها علیه کشور، بانک‌های ایرانی اعتبار خود را از دست دادند. تجار و صنعتگران هم برای پرداخت و دریافت پول خود به راهی غیر از ال سی روی آوردند.

چگونه از دبی امارات به ایران پول انتقال دهیم؟ انتقال ارزی

انتقال ارزی از امارات به ایران

روش‌های انتقال پول از امارات به ایران

1– حواله ارزی درهم / دلار / یا یورو

با مراجعه به یکی از صرافی‌های دبی که می‌تواند حواله‌های ارزی به ایران را ارسال و بالعکس حواله‌های ارزی ارسال شده از ایران را دریافت نماید، و با مشخص نمودن گیرنده و مبلغی که می‌خواهید انتقال دهید، می‌توانید پول را از دبی به ایران انتقال دهید.

2- حواله‌های Western Union

با استفاده از این حواله‌ها و بدون مقید بودن به مقررات بانکی یا حتی بدون داشتن یک حساب بانکی می‌توانید یکی از سریع‌ترین و امن‌ترین‌ روش‌های انتقال پول از دبی به ایران را تجربه کنید. اما حواله‌های وسترن یونیون یک عیب دارند.  کارمزد بسیار بالای ارسال آنه یکی از معایب این حواله‌ها‌ست. بنابراین برای انتقال مبالغ بالای پول مناسب نمی‌باشند. در ضمن به علت عدم وجود شعبه وسترن یونیون در ایران باید دست به دامن برخی از شرکت‌های واسطه شوید.

3- سیستم پرداخت بین المللی پی پل

پی پل (PayPal) سه نوع حساب دارد: شخصی، بیزینسی و پریمیری. به علت پشتیبانی پی پل از ارزهای رایج دنیا، امکان ارسال یا دریافت وجه از کشورهای مختلف دنیا با استفاده از این سیستم پرداخت بین‌المللی (حداقل 10 و حداکثر 10 هزار دلار) وجود دارد. انتقال وجه از طریق این سیستم حدوداً 5 تا 7 روز کاری زمان می‌برد. متأسفانه بازهم امکان استفاده از این سیستم در ایران وجود ندارد. بایستی از برخی از صرافی‌هایی که به عنوان شرکت‌های واسطه عمل می‌کنند، کمک بگیرید.

4- کارت‌های اعتباری ویزاکارت یا مسترکارت

Visa card یا  Mastercardd یکی از بهترین روش‌های پرداخت در سایت‌های خارجی است. ویزا کارت مجموعه‌ای از کارت‌های اعتباری (Credit Cards)، نقدی (Debit Cards) و پیش پرداخت (Prepaid Cards) را با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات به کاربران را شامل شود. امکان پرداخت، ارسال یا دریافت پول و همچنین امکان خرید از سایت‌های اینترنتی سراسر دنیا با استفاده از ویزاکارت یا مستر کارت وجود دارد. متاسفانه به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر ایران شبکه ویزا یا مستر در ایران بازهم شاهد اعمال محدودیت‌هایی در استفاده از این روش برای انتقال پول از دبی به ایران خواهید بود.

5- سیستم پرداخت بین المللی اسکریل

با سیستم Skrill انتقال وجوه از طریق حساب بانکی یا کارت‌های اعتباری ارزی امکان پذیر است. انتقال وجه در این سیستم کارمزد پایینی دارد و بسیار ساده است و این‌ها جزو مزایای این سیستم پرداخت است. اما متاسفانه باید بگوییم که بانک‌های ایرانی با این سیستم پرداخت بین‌اللملی هیچ گونه ارتباطی ندارند. بنابراین باید از طریق صرافی‌های واسط این نقل و انتقالات انجام شود.

نحوه فرستادن پول از دبی به ایران

ارسال پول از ایران به امارات و بلعکس

روش‌‌های انتقال پول از ایران به دبی

  • ابتدا وارد پنل کاربری سایت Pay98 شوید.
  • روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.
  • اطلاعات مربوط به ثبت نام را تکمیل کرده و روی ثبت نام کلیک کنید. (برای مبالغ کمتر از 300 هزار تومان)

برای مبالغ بیش از 300 هزار تومان

قبل از ثبت درخواست، باید ثبت اطلاعات هویتی، مالی و تصویر مدارک شناسایی خود را در پنل کاربری انجام دهید. برای این کار:

  • بعد از ورود به سایت، گزینه پروفایل را از انتهای منوی سمت راست سایت Pay98 انتخاب کنید.
  • تکمیل اطلاعات هویتی از جمله نام، نام خانوادگی، تلفن همراه، تلفن ثابت، استان، شهر، آدرس و کد پستی محل سکونت و…
  • ارسال درخواست تایید تلفن همراه و تلفن ثابت بعد از پر کردن اطلاعات هویتی و کلیک روی دکمه ثبت تغییرات
  • برای تایید شماره تلفن همراه باید کد ارسال شده به شماره همراه‌تان را در کادر تایید شماره وارد کنید. برای شماره تلفن ثابت توصیه می‌شود در ساعات کاری، ثبت نام خود را انجام دهید. چرا؟ تا کارشناسان این سایت بتوانند با شماره ثابت شما تماس بگیرند و تلفن ثابت شما را در پنل تان تأیید نمایند.
  • ورود به بخش اطلاعات مالی و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مثل شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای حساب، بعد از تأیید شماره تلفن ثابت و همراه
  • کلیک روی دکمه ثبت تغییرات و ورود به سربرگ ارسال مدارک
  • ارسال عکس‌های کارت ملی، کارت بانکی و درخواست نامه و بعد کلیک روی گزینه ثبت تغییرات
تجارت ایران و امارات دبی و مبادلات ارزی

روش انتقال پول از خارج به ایران

(تیم کاوردیل پاسخگو سوالات شما در مورد ثبت شرکت در دبی و گرفتن اقامت کشور امارت می‌باشد)

سوالات متداول در مورد انتقال پول از دبی به ایران

1- آیا می‌توانم از ایران به دبی پول بفرستم؟

شما نمی‌توانید! تحریم‌ها علیه ایران تراکنش‌های بین‌المللی را ممنوع می‌کند. تعدادی از کشورهای خارجی می‌توانند از طریق راه‌های جایگزین از ایران ارسال کنند. ارزهای رمزنگاری شده، ساده‌ترین روش پرداخت است.

2- سریع‌ترین راه برای ارسال پول به ایران چیست؟

سریع‌ترین راه برای ارسال وجوه آنلاین به ایران از طریق انتقال ارز دیجیتال است. به دلیل عدم تنظیم خوب بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با روش‌های سنتی ارسال پول، توصیه نمی‌کنیم که این گزینه را انتخاب کنید. این مسئولیت شماست که هنگام استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، مطمئن شوید که چه کاری انجام می‌دهید. شما همچنین بایستی از تمام مقررات پیروی کنید.

3- جنبه‌های مثبت و منفی استفاده از ارزهای دیجیتال برای انتقال پول از دبی به ایران یا کلاً برای انتقال و ارسال وجوه آنلاین چیست؟

از جنبه مثبت‌های مثبت استفاده از ارزهای دیجیتال برای انتقال و ارسال وجوه آنلاین می‌توان به این موارد اشاره کرد که ایران از ارزهای دیجیتال در سطح ملی استقبال کرده است. بانک مرکزی حتی اخیراً ارز دیجیتال ملی خود را منتشر کرده است.مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال این است که معمولاً ارسال آنها بسیار سریع است. همچنین اغلب انجام یک تراکنش ارز دیجیتال بسیار آسان است. هنگامی که ارز دیجیتال انتخابی شما وارد ایران شد، گیرنده می‌تواند آن را به ریال ایران تبدیل کند.

از جنبه منفی استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای برای انتقال و ارسال وجوه آنلاین این است که آنها به شدت تحت نظارت هستند. وقتی از آنها بدون سطح دانش مناسب استفاده می‌کنید، در معرض خطر جدی‌تری قرار می‌گیرید. اگر تصمیم به استفاده از ارزهای دیجیتال برای ارسال پول به ایران دارید، کوین بیس بهترین گزینه برای شما است.

4- ارزان‌ترین راه برای ارسال آنلاین پول به ایران چیست؟

ارزان‌ترین روش ارسال پول به ایران از طریق حواله بانکی است. در حالی که تحریم‌های ایران در سطح جهانی کاهش یافته است، بسیاری از بانک‌ها ممکن است تمایلی به انتقال پول به ایران نداشته باشند. چرا؟ چون بسیاری از بانک‌های بین‌المللی و سایر موسسات مالی در ایالات متحده مستقر هستند یا از دلار آمریکا استفاده می‌کنند. هر مؤسسه‌ای که با دلار آمریکا معامله می‌کند در خطر تعقیب قضایی توسط وزارت دادگستری قرار دارد. مجازات مدنی یا کیفری برای چنین تخلفاتی شدید است.برای بانک‌هایی که سهام آنچنانی در ایالات متحده ندارند، انتقال آنلاین پول به ایران آسان‌تر خواهد بود. نقل و انتقالات سنتی بانکی تا حدودی زمان بر و کمی پیچیده است! با این حال چندان دشوار نیست.

5- به طور کلی بهترین راه برای ارسال آنلاین پول به ایران چیست؟

به طور کلی بهترین راه برای ارسال وجوه به ایران از طریق حواله بانکی با یک بانک موافق است. این بهترین راه برای انتقال آنلاین پول به ایران بدون دردسر غیر ضروری است. اگر بانکی پیدا کردید که با شما کار کند (این کار نباید خیلی سخت باشد)، می‌توانید در آینده به استفاده از آن ادامه دهید. وضعیت تحریم ایران بی شمار و پیچیده است. در این صورت، چه چیزی سودمند و مفید خواهد بود؟ احتمالاً استفاده از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های انتقال پول، حتی اگر کندتر هم باشند.

Leave A Comment